Binnen een mum van tijd veranderen pasgeboren baby’s die nauwelijks hun hoofdje kunnen optillen in kordate peuters die kunnen rennen, springen en klimmen. Hoe baby’s en jonge kinderen motorische vaardigheden onder de knie krijgen, is een vraagstuk dat mij bezighoudt in mijn onderzoek. Daarnaast wil ik graag begrijpen hoe kinderen motorisch leren ook als hun motorische ontwikkeling minder voorspoedig verloopt, zoals bijvoorbeeld bij kinderen met Cerebrale Parese (CP) en Developmental Coordination Disorder (DCD).
Momenteel werk ik aan een project waarbij we kijken of we nieuwe apparatuur ook kunnen gebruiken om de bewegingen van kinderen ook bij hen thuis of op school te meten. Juist daar leren ze allerlei nieuwe motorische vaardigheden zoals kruipen of schrijven, en voor ons is het belangrijk om te meten dáár waar ze nieuwe dingen leren. Daarnaast zoek ik nog kinderen van 8 tot en met 11 jaar voor mijn onderzoek naar leren bewegen. We zijn nog op zoek zowel naar kinderen met een DCD diagnose, als naar kinderen zonder zo’n diagnose. Mail gerust!